7 علت استفراغ زرد گربه؛ چطور درمانش کنیم؟

علت استفراغ زرد گربه

دلایل استفراغ زرد گربه زیادن و خبر بد اینه که اکثرشون خوب نیستن و نیاز به توجه جدی و کمک دامپزشک دارن. اگه اولین باره این اتفاق افتاده یا خیلی به ندرت پیش میاد، نیازی نیست نگران باشین ولی اگه اینطوری نیست و گربتون علائمی مثل بیحال و بی اشتهایی داره، پیشنهاد میکنیم اونو سریع پیش دامپزشک ببرین!

خیالت راحت ما این راهو بلدیم و امروز قراره تو این مطلب پت پرس استفراغ زرد گربه رو با هم بررسی کنیم، اینکه چرا این اتفاق میوفته؟ علت زرد بودنش چیه؟ و چطور میشه جلوش رو گرفت!

استفراغ زرد رنگ چیست؟

وجود اسید معده و صفرا علت زرد و کف مانند بودن استفراغ گربتونه.

استفراغ زرد در گربه به دلیل ترکیب اسید معده با صفراست! صفرا مایع زرد رنگیه که توسط کبد برای کمک به هضم غذا ساخته میشه که حاوی ماده زرد رنگی به اسم بیلی روبینه.

بیلی روبین ماده بازیافت شده از گلبولهای قرمز تخریب شده است و علت زرد رنگ بودن صفرا به حساب میاد.

5 علت استفراغ زرد گربه

 

۷ علت استفراغ زرد گربه

شایع‌ترین علت استفراغ زرد در گربه گرسنگی و خالی موندن زیاد معده گربه است که باعث تحریک و تجمع صفرا درون معده میشه.

منبع: petmed

علتهای مختلفی برای بالا آوردن زردآب در گربه وجود داره که اکثرا نشوندهنده یه مشکل پزشکی هستن. در ادامه قراره ریز به ریز تمام این علتها رو بررسی کنیم:

سندروم استفراغ صفراوی

بالا آوردن گلوله مویی

پانکراتیت

گاستریت

دیابت

بیماری کلیوی

انسداد روده

درمان خانگی استفراغ زرد گربه
اگه گربتون دچار سندروم استفراغ زرد شده، می‌تونین با کاهش حجم و افزایش تعداد وعده‌ها اونو درمان کنین

برای بالا آوردن زردآب گربه چه کاری از دستمون بر میاد؟

اگه گربتون هر از گاهی زرد آب بالا میاره (مثلاً هفتهای یه بار) مشکل خاصی نیست و نیاز نیست نگران بشین، فقط کافیه تعداد وعدهها رو زیاد و از حجمشون کم کنین تا همیشه معدشون پُر باقی بمونه.

ولی اگه گربتون با علائمی مثل بی حالی، اسهال، درد و بی اشتهایی همراه بود بهتره که سریع اونو پیش دامپزشک ببرین و قید هرگونه مراقبت تو خونه رو بزنین.

اگه به دامپزشک دسترسی ندارین خیالتون راحت باشه میتونین از استفراغشون فیلم و عکس تهیه کنین و برای تیم مجرب دامپزشکان پت پرس بفرستین.

چیزی نگرانت کرده؟ همین الان باهامون درمیون بزار
دامپزشکان ما آنلاین هستند
پت پُرس با تمام تجربه و تخصصی که داره، همیشه و همه جا همراه تو و گربه دلبندته. دامپزشکان عمومی و متخصص پت پرس مشتاقانه منتظر پاسخگویی به سوالاتت هستن تا کمک کنن گربه قشنگت در سلامتی کامل باشه.

درمان استفراغ زرد رنگ گربه

برای درمان استفراغ گربه دامپزشک باید علت به وجود آوردنش رو پیدا و درمان کنه.

دامپزشک ممکنه از داروها و روش‌های زیر برای بند آوردن موقتی استفراغ گربتون استفاده کنه:

  • قرصهای ضد استفراغ گربه
  • رژیم غذایی ملایم
  • نظارت بر عملکرد سلامتیشون
  • حفط الکترولیت و هیدارته نگه داشتن بدنشون

ما تو مقاله درمان استفراغ گربه در خانه یه سری راهکارها و روشهایی رو معرفی کردیم که میتونین همزمان با درمان دامپزشک ازشون استفاده کنین تا حال گربتون سریع‌تر خوب بشه.

جمع‌بندی

استفراغ زرد رنگ گربه در اکثر مواقع یه مشکل جدی به حساب میاد؛ البته که وقتهایی وجود داره که گربتون صرفاً چیزی خورده که قابل هضم نبوده و از قضا زرد رنگ هم بوده و به همین علت استفراغشون رنگ زرد به خودش گرفته که جای نگرانی نداره.

با این حال سعی کردیم تو این مطلب به طور مفصل علائم و علتهای این اتفاق رو بهتون آموزش بدیم تا بتونین متوجه بشین که آیا گربتون مشکل خاصی داره یا نه.

تیم پت پرس مثل همیشه هوای شما و کیتی کوچولوتون رو داره😊

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
امتیاز خود را ثبت کنید:
آرمان بزرگی
نویسنده: آرمان بزرگی
نویسنده: آرمان بزرگی
آرمان هستم، عاشق علم و گیم و انیمه و حیوانات هستم و دوست دارم ساعت‌ها درموردشون با مردم صحبت کنم، به همین دلیل به تولید محتوا روی آوردم.
دیدگاه شما
اگر سوالی ذهنتان را درگیر کرده یا نظری دارید با ما در میان بگذارید.